Skládací elektrokola přicházejí ve všech tvarech a velikostech, od malých strojů pro dojíždění, navržených pro cestování na poslední míli, až po vysoce výkonná elektrokola s tlustými pneumatikami. Tento článek představuje jednu z posledně jmenovaných – v tomto Engwe Engine Pro 750w recenzi, podrobně se podívám na specifikaci a dám vám úplnou zprávu o testovací jízdě.
Než jsem dostal toto elektrokolo, byl jsem s ním obeznámen Engwe značka – jejich řada skládacích elektrokol s tlustými pneumatikami je populární a má dobré ohlasy v mnoha evropských zemích. Původně jsem očekával, že dostanu základní model, takže jsem byl příjemně překvapen, když jsem otevřel krabici, abych našel „top-of-the-range“ Engine Pro 750W se špičkovým výkonem 1000W.
☑️ Balení a dodání: Kolo bylo odesláno na místě a já ho obdržel Engwe Engine Pro do 4 dnů od objednání. Kolo bylo velmi dobře zabalené (viz fotografie) a doručení proběhlo prostřednictvím zásilky UPS.
☑️ Hmotnost obalu: Je třeba poznamenat, že krabice je velmi těžká na to, aby ji jedna osoba mohla sama zvedat – doporučoval bych, aby krabici přemisťovali dvě osoby, protože váží téměř 35 kg.
☑️ Shromáždění: Jsou s tím spojeny nějaké montážní práce. Díkybohu, Engwe obsahují všechny potřebné nástroje a dobře napsaný manuál. Je potřeba nasadit přední kolo. Navíc sloupek řízení, pedály, přední blatník a sedlovka/sedlo. Pokud nejste pohodlní se sestavováním kola sami, doporučil bych vyhledat místního mechanika.
☑️ Nabíjení baterie: Před použitím se doporučuje baterii plně nabít – to trvá 3-4 hodiny. Nabíječka má EU zástrčku, ale je dodávána s britským adaptérem.
☑️ Celkový stav: Na laku jsem nenašel žádné stopy ani škrábance a kolo bylo v krabici velmi dobře chráněno.
Jedna věc, která mě na tomto elektrokole zaujala, je specifikace. The Engwe Engine Pro se může pochlubit celoodpruženým podvozkem, hydraulickými kotoučovými brzdami a velmi chytrým plnobarevným displejem se spoustou funkcí a přizpůsobení. Navíc je tu další bonus funkce regenerace motoru. Elektrokolo s cenou pod 1500 EUR má spoustu technických funkcí.
Motor: Projekt Engwe používá 750w 48v převodový motor zadního náboje, integrovaný do šestipaprskového designu magnetického kola. Maximální nominální výkon je 750 W, ale s novou baterií dosáhne maxima 1000 W. Ovladač zvládne maximálně 18 ampérů, což by poskytlo maximální výstupní výkon 979 wattů (když je baterie plně nabitá).
obnovitelný engine brzdění: To vrací malé množství energie zpět do baterie, když kolo jede – testoval jsem to, viz podrobnější hodnocení níže.
Baterie: Tato nejnovější verze má baterii 48v 16Ah (768Wh), což je na kolo za tuto cenu slušná kapacita. Ještě jsem otestoval plný dojezd, ale po ujetí asi 6 mil (9 km) bylo vybitých 17 % baterie (hodně jsem při testu používal režim plného výkonu).
Displej: Plně barevný displej překypuje funkcemi a funkcemi, které zahanbují mnoho dražších displejů elektrokol. Můžete dělat věci, jako je přizpůsobení jednotlivých úrovní pomoci a aktivace funkcí, jako je regenerace engine brzdění. Můžete také zobrazit výkon v reálném čase a napětí baterie.
Dálková klávesnice: Pětitlačítková klávesnice je velmi přehledná a je umístěna vedle rukojeti levé ruky (vedle palcového plynu).
Dvojité odpružení: Vpředu jsou nějaké masité odpružené vidlice, které vypadají docela robustně, a zadní tlumič. I když sedím na kole (vážím 102 kg), zadní odpružení funguje velmi dobře a nespadlo. Přední vidlice mají uzamykací funkci a mají určité nastavení předpětí.
Hydraulické kotoučové brzdy: Brzdy Logan nejsou značkou, kterou znám. Fungují však velmi dobře a jejich dosavadnímu výkonu nemohu nic vytknout. Dal bych je na roveň Shimano MT200.
8rychlostní řazení Shimano Altus: 8rychlostní řadicí páka spárovaná se zadní přehazovačkou Shimano Altus umožňuje velmi přesné a ostré řazení hned po vybalení. Nebyla potřeba žádná úprava, i když se to může lišit kolo od kola.
Nákladní regál: Součástí je velmi odolný nákladní nosič a vejde se do něj přepravka pro psa nebo dokonce dětská sedačka. Případně se vám může vejít velký košík na cesty do obchodů.
Projekt Engwe Engine Pro 750w je nabitý funkcemi, které na elektrokole této ceny obvykle nenajdete. Dobře jsou vidět hydraulické kotoučové brzdy a 8stupňové řazení. Odpružení funguje dobře a celkový dojem z motorky je bytelný. Velký nákladní regál rozšiřuje všestrannost, takže jej lze použít pro přepravu velkých předmětů (jako jsou nákupy), zejména společně s velkými Engwe zadní přepravní taška.
Byl jsem poslán Engwe Engine Pro udržet, takže v příštích týdnech budu najíždět více kilometrů. To je založeno na mé první testovací jízdě kolem 6 mil.
Pohodlí a velikost: Projekt Engwe je velké kolo, ale je navrženo tak, aby na něm jezdili jezdci různých výšek. Měřím 6'1″ (185 cm) a s nastavením výšky řídítek a sedla jsem našel Engine Pro být opravdu velmi pohodlný. Gelové sedlo nabídne oporu pro jezdce se širšími sedacími kostmi. Moje dcera, která je 5'8″ (176 cm), to také považovala za pohodlné – představoval bych si, že kdokoli mnohem menší než 5'4″ by mohl mít problémy, protože je zde poměrně velký dosah a výška řídítek je stále poměrně vysoká, i když jsou zcela spuštěna.
Výkon (pomoc pedálu): Projekt Engwe využívá tradiční snímač kadence pedálu (měří otáčky šlapání) a je velmi plynulý v provozu. Netrhá se a nevypíná – síla přichází dostatečně silná na to počáteční odražení a poté se postupně zvyšuje. V režimu plného výkonu se výkon neustále zvyšuje, dokud vaše kadence šlapání nedokáže udržet rychlost kolem 22 mph. Můžete pokračovat v šlapání duchů a motor poběží až do rychlosti asi 28 mph (na rovině).
Výkon (pouze plyn): Palcový plyn umístěný vedle levé rukojeti bude velmi užitečný pro jezdce s omezenou pohyblivostí. Může být použit ve spojení s pedálovým asistentem nebo samostatně. Na rovině (v plném výkonu) mi to jelo pohodlně až 28 mph a při mírném poklesu až 32 mph. V mírných náklonech by rychlost výrazně klesala a v prudkých kopcích bylo nutné šlapat, aby motorka šla.
Hluk motoru: Na rozdíl od a motor s přímým pohonem (které jsou prakticky tiché) tento motor používá a planetový převodový systém zlepšit efektivitu. Díky tomu je v režimu plného výkonu poměrně hlučný a motor vydává slyšitelné kvílení. To je u tohoto typu motoru zcela normální.
Horolezectví: Zkusil jsem Engwe na pár velmi krátkých a strmých kopcích (maximální sklon 20 %) a v režimu plného výkonu jsem potřeboval přidat jen mírnou sílu šlapání, abych mohl pokračovat – rozhodně v komfortní zóně většiny jezdců. Jak je uvedeno výše, musíte v kopcích šlapat, pokud používáte plyn (to může být menší problém pro jezdce s nízkou hmotností).
Zacházení: Elektrokola s tlustými pneumatikami nejsou vždy tou nejlepší volbou pro jízdu na asfaltu – vyšší valivý odpor a šířka pneumatik mohou způsobit, že budou poněkud pomalá. The Engwe Engine Pro V tomto ohledu to nebylo tak špatné, ale bylo cítit, jak pneumatiky ovlivňují ovladatelnost v úzkých zatáčkách při nízké rychlosti. Při vyšších rychlostech to nebylo tak patrné.
Brzdění: Hydraulické brzdy Logan na mě udělaly dojem – při strmých sjezdech jsem nezaznamenal žádné slábnutí brzd a fungovaly dobře s dobrým záběrem a modulací. Destičky vypadají jako běžné hydraulické brzdové destičky Shimano.
odpružení: Přední odpružená vidlice s vinutými pružinami s aretací a nastavením předpětí. Tyto vidlice vypadají „houstněji“ než některé vidlice na elektrokolech s podobnou cenou. V kombinaci s velkými pneumatikami odvedli skvělou práci při vyhlazení nerovné vozovky použité pro testovací jízdu. Stejně tak mě ohromilo zadní odpružení – má 100 mm zdvihu a i přes mou velkou váhu fungovalo opravdu dobře a během testovací jízdy nespadlo. Navíc to přidalo na pohodlí, díky čemuž se kolo povozilo téměř na „kouzelném koberci“.
Skládací: Skládání Engwe je snadné a jakmile se do toho pustíte, zabere to méně než pár minut – hmotnost to však může zpočátku trochu zkomplikovat a doporučoval bych, aby jej na zadní část auta nebo dodávky zvedli dva lidé.
Na základě mých prvních dojmů z jízdy Engwe Engine Pro 750w je skvělá zábava na jízdě! Je velmi pohodlný a na silnici se cítí příjemně a stabilně. Díky velkoobjemovým pneumatikám v kombinaci s dvojitým odpružením máte pocit, jako byste se vznášeli ve vzduchu!
Výkon motoru 750 W je velmi silný a všechny kopce kromě těch nejprudších jsou téměř bez námahy, s minimálním potřebným zapojením jezdce. Schopnost nakonfigurovat asistenci je také velkým bonusovým faktorem (více níže). Mít plyn bude skvělé pro jezdce, kteří mají problémy s počátečním startem kvůli zdravotním problémům a je to skvělé, pokud si chcete jen odpočinout od šlapání.
Měl jsem možnost otestovat regenerační systém, abych zjistil, zda skutečně funguje. Níže jsem podrobně popsal, jak (a zda) funguje a jak jej aktivovat.
Nejprve musíte být v režimu Eco. Pak se zdá, že funguje pouze při úrovni podpory 1 nebo 0. Že funguje, poznáte, když indikátor napájení (na displeji) zezelená. Když sjíždíte z kopce (nebo šlapete bez pomoci), zelený pruh se prodlouží, protože se do baterie vrací více energie.
Abyste dosáhli maximální regenerace, budete muset jet rychlostí 20 mph. Motor je efektivně přeměněn na velké dynamo a při sjíždění strmého kopce můžete cítit odpor. Ve skutečnosti jsem to zkoušel na několika strmých sjezdech a motorka se nerozjela nad 21 mph a mám pocit, že brzdy jsou mírně sešlápnuté.
Pokud je to dostatečně dlouhé klesání, měli byste vidět zvýšení procenta baterie – po sestupu asi půl míle se baterie zvýšila z 54 % na 71 %. Ale jakmile jsem vyjel do dalšího kopce, baterie byla zpět na 54%.
Tady to začíná být složité. Ve Spojeném království a EU, aktuální zákon o elektrokolech uvádí trvalý výkon 250 W (akceptovatelný je vyšší špičkový výkon 500 W) s maximální asistovanou rychlostí 15.5 mph (25 km/h) a plynu, který nelze použít asi 6 km/h.
Osobně si myslím, že abychom povzbudili více lidí, aby používali elektrokola, je třeba revidovat zákon, ale elektrokola jako např. Engwe rozostřte čáry mezi elektrokolem a mopedem, protože je lze použít jako obojí. The Engwe Engine Pro lze v případě potřeby snadno omezit nebo existuje Engwe Engine X což je silniční legální verze.
Vítěz: ENGINE PRO
Projekt Engwe Engine Pro 750w (špičkový 1000W) je hodně elektrokolo za ty peníze. Působí robustně a působí jako dobře sestavený. Má to jen jedno negativum – je dost těžký. Přichází na 32 kg, což pro některé lidi bude příliš těžké na to, aby vyšli schody nebo dokonce nastoupili do zadní části auta.
Výkon motoru zadního náboje je silný a hladký. Ještě jsem otestoval plný dojezd baterie, ale neoficiální zprávy naznačují dojezd v reálném světě kolem 40 mil (64 km) s použitím smíšené asistence. K dispozici je ekologický, normální a sportovní režim – plus výběr až z 9 úrovní asistence (5 po vybalení). A máte možnost doladit úrovně asistence a zapnout regenerační systém. K dispozici je také funkce automatického osvětlení, která rozsvítí světla, jakmile se setmí.
Jsem ohromen množstvím přizpůsobení, které můžete provádět prostřednictvím displeje – toto kolo si můžete skutečně přizpůsobit tak, aby vyhovovalo vašim individuálním potřebám. Celkově vzato mohu vřele doporučit Engwe Engine Pro 750 W – pokud toužíte po všestranném a odolném skládacím elektrokole s taškami výkonu, pohodlí a spousty technických funkcí, je těžké ho za cenu porazit.
Zkontrolujte, co si ostatní uživatelé myslí
Nákup přímo z našeho webu zaručuje nejnovější verzi se všemi upgrady!
1.499€ 1.449€ Přidat do košíku
1.399€ Přidat do košíku
ENGWE eBikes
ENGWE® Online Shop nabízí exkluzivní nabídky na pokročilá elektrokola za dostupné ceny. Náš dobře zásobený obchod vás zásobí během několika dnů. Tyto webové stránky provozuje distributor z České republiky (nejedná se o oficiální webové stránky). Vaše důvěra a loajalita v ENGWE® jsou oceňovány.
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€1.449€Obchodník upřímná a profesionální odpověď do 24 hodin, fantastické zprávy, silné objetí a děkuji všem
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€1.449€SKVĚLÝ EBIKE. VELMI TĚŽKÉ. POKYNY BEZHODNOTNÉ. OVLÁDÁNÍ KOLA A FUNKCE, PŘESVĚDČTE SE SAMI. MUSÍTE ROZHODNOUT, KAM KLÍČE JDOU A K ČEMU JSOU. ZOBRAZOVACÍ PANEL JE BEZ NÁVODU. VŠECHNY FUNKCE ZOBRAZÍTE NA YOUTUBE. SKVĚLÝ PRODEJCE A DOSTANOU ZPĚT E-MAILEM TEN TEN DEN.
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€1.449€Silné tělo a rám
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€1.449€Běží hladce a je to skvělý pocit, točí hlavy.
ENGWE ENGINE PRO -
1.499€1.449€Zdá se, že kvalita sestavení je na místě. Celkový vzhled je docela cool, stejně jako matná černá barva. Také, jako kola, mag kola. Určitě jako hydraulické brzdy a dvojité odpružení. Pár věcí, které se mi nelíbí, jedna je sedadlo. Řídítka jsou ve srovnání s mým druhým E-bikem docela úzká. Chrastění blatníků způsobí, že jízda na kole je trochu hlučná. Nejvíc mi vadí, že výkon není úplně takový, jaký by měl být u 750 W E-biku. Maximální rychlost je pouze 35 kilometrů za hodinu a 45, pokud ji odemknete. Nezdá se, že by byl silnější nebo rychlejší než moje 500W elektrokolo. Také manuál byl podprůměrný, když jsem se snažil zjistit, jaké parametry jsou na modulu displeje. Zákaznický servis pro toto konkrétní kolo byl v pořádku.